<< Klik for at se indhold >> Fane: Ydelsesstatistik |
Denne fane viser en oversigt over, hvornår der senest er taget udvalgte ydelser i forbindelse med behandling af den aktuelle patient, samt om der er ydelser, der kan tages på patienten.
Oversigten er opdelt i egne ydelser (herunder PUD-ydelser) og fast definerede ydelser (herunder DG, SU, FU og BW).
Under fanen Egne er der mulighed for at få vist ydelser, som det ønskes, at Ydelsesstatistik skal følge.
Fanen kan have følgende farver:
•Grøn = Alle mulige ydelser under Egne er lavet på patienten
•Gul = Nogle ydelser under Egne er lavet, men der er stadig ydelser, der kan laves på patienten
•Rød = Alle ydelser under Egne kan laves på patienten
•Grå = Minimum én af følgende tre ting er ikke opfyldt:
1.Der er ikke oprettet ydelser, der foretages kontrol for.
2.Ydelserne er ikke sat op til at der kan laves et antal inden for en periode.
3.Der er ikke defineret, hvor mange måneder, der skal gå inden næste ydelse kan laves.
Eksempel 1a:
Det optælles, hvornår ydelsen er taget på patienten (her kun én gang pga. én dato). Elementet er grønt, fordi den valgte ydelse er taget, og der endnu ikke er gået det opsatte antal måneder, før ydelsen må tages igen.
Fanen Ydelsesstatistik er grøn, fordi der under fanen Egne kun er ydelser, der er taget på patienten (og ikke skal tages på patienten igen lige nu).
Eksempel 1b:
Elementet er rødt, da ydelsen ikke er taget endnu. Samme farve ville blive udløst, hvis der var gået det antal angivne måneder, siden ydelsen blev taget sidst.
Fanen Ydelsesstatistik er rød, fordi der under fanen Egne kun er ydelser, der kan tages på patienten (som patienten evt. mangler at få).
Eksempel 2:
Ved det røde element optælles det, hvor mange gange ydelsen er taget på patienten. Indtil maks antal gange er nået inden for den valgte periode (antal måneder), markeres elementet rødt.
Fanen Ydelsesstatistik er gul, fordi der på patienten både er ydelser, der kan tages og ydelser, der ikke kan tages.
Opsætning af Ydelsesstatistik
Det kan opsættes hvilke ydelser, der skal følges og hvordan under Kartoteker > Klinikker.
•Vælg ønsket klinik og derefter fanen Regningsproces
•Klik på <Opsætning af ydelser>. Her vises en liste over evt. oprettede statistikelementer.
•Klik på <Opret> for at oprette et nyt element
•Angiv et navn, som elementet skal kaldes i Ydelsesstatistik
•Opret den eller de ydelser, som elementet skal følge, med den tilhørende knap <Opret>. Ved hver ydelse skal det angives, om nummeret er overenskomstydelsesnummeret eller eget ydelsesnummer.
•Vælg, om statistikken skal vise, hvornår ydelserne er taget ('Seneste datoer'), eller hvor mange gange, de er benyttet inden for en periode ('Antal i en periode'), og angiv tilhørende antal datoer/måneder/ydelser.
•Klik nederst på <Opret>.