Udskrifter

<< Klik for at se indhold >>

Udskrifter

Udskrifter giver mulighed for at printe diverse oversigter fra EG Dental med ønskede tilvalg og sorteringer.

Alle udskrifter tilgås fra topmenuen under punktet Udskrifter.

 

Afregnet SFU


Udskriften viser afregnede regninger til SFU i den angivne periode. Det er muligt at få udskriften vist fordelt pr. behandler.

 

Aldersfordelt saldi


Udskriften viser klinikkens tilgodehavende hos patienter i form af udestående regninger pr. den angivne dato. Den er opdelt med alder på saldo, dvs. hvor lang tid patienten har haft en skyldig saldo.

 

Udskriften viser følgende kolonner:

Saldo: Beløb som patienten mangler at betale klinikken.

0 - 30 dage: Saldo som har været skyldig i intervallet 0 til 30 dage.

31 - 60 dage: Saldo som har været skyldig i intervallet 31 til 60 dage.

61 - 90 dage: Saldo som har været skyldig i intervallet 61 til 90 dage.

Over 90 dage: Saldo som har været skyldig mere end 90 dage.

Forfalden: Regninger, med en saldo, hvor en rykker er blevet kørt.

 

Det er muligt at tilvælge BUT og OPT, samt at få udskriften vist fordelt pr. behandler.

 

Annullerede regninger


Udskriften viser en oversigt over annullerede regninger for klinikkens patienter i den angivne periode.

 

Behandlere


Udskriften viser en oversigt over klinikkens tilknyttede behandlere. Hvis der findes mere end én klinik, kan de andre klinikker vælges nederst.

 

Betalingsbetingelser


Udskriften viser en liste over de oprettede betalingsbetingelser med betalingskoder.

 

Bogførte regninger


Udskriften viser bogførte regninger. Der er to afgrænsningsmuligheder; pr. dato eller pr. regningsnummer.

 

Sæt flueben ved 'Vælg' under den ønskede afgrænsning, og angiv enten datointerval eller regningsnummer-interval.

Angiv hvilke regninger, der skal udskrives (Voksne, BUT eller OMS).

Bemærk, at udskriften ikke vises på skærmen, men udskrives med det samme til printeren.

 

Dropout


Dropoutlisten er en oversigt over patienter, som ikke har tilkald i fremtiden, og således er "faldet ud" af tilkaldeordningen. Disse patienter har ikke reageret på et tilsendt tilkald.

Der kan udskrives to former for dropoutlister:

Dropoutliste via tilkald

Dropoutliste under menupunktet Udskrifter

 

Dropoutlisten som findes under tilkald, medtager kun patienter, som er droppet ud, siden dropoutlisten sidst er kørt. Endvidere vil patienten kun figurere én gang.

Klinikken SKAL handle ud fra listen. Dvs. klinikken kontakter patienten, giver patienten en ny tid eller deaktiverer patienten.

 

Dropoutlisten under menupunktet Udskrifter har andre kriterier at arbejde ud fra. Nedenfor beskrives kriterier for at en patient ikke kommer på listen:

Hvis patientens oprettelsesdato er før den angivne skilledato (den dato, som listen dannes frem til)

Hvis patienten er deaktiveret

Hvis patienten er i behandling (dvs. hvis der er en gemt regning på patienten)

Hvis en tid er før den angivne skilledato

Hvis en tid er under tilkald

 

Udskriften vises med udgangspunkt i den valgte behandler og den angivne afgrænsning mht. hvorvidt patienter, som har valgt "Ej tilkald", skal medtages.

 

Bemærk, at denne liste bør køres jævnligt, så klinikken hele tiden har styr på de tilknyttede patienter.

 

Inkassoliste


Udskriften viser de patienter, som er kommet på inkassolisten. Reglen for at komme på denne er, at patienten har fået tre rykkere uden at have betalt.

 

Kommuneafregning


Udskriften viser regninger, som er skrevet til de forskellige kommuner i den angivne periode.

Som tilvalg kan udskriften specificeres og med sideskift pr. kommune. Dertil kan udskriften opdeles efter klinik eller behandler.

 

Kontrolstatistik


Udskriften viser statistikydelser i den angivne periode med udgangspunkt i den valgte behandler.

 

Omsætning


Udskriften viser omsætningen i den angivne periode med udgangspunkt i den valgte behandler.

Perioden vil som standard være indeværende måned frem til dags dato. Dvs. hvis dags dato er 18. april, vil udskriften vise fra 1. april til 18. april. Perioden kan ændres, hvis det ønskes.

 

Angiv under 'Udskriftstype', om rapporten skal vises som statistik eller specificeret.

'Statistik' viser kun omsætningstal, hvorimod 'specificeret' viser omsætningstal og regninger.

 

udskrift omsætning

 

Statistik viser en liste over følgende punkter:

PatAndel/Antal: Sum/antal af bogførte patientregninger.

SFU/Antal: Sum/antal af bogførte regninger med sygesikringsandel.

KOM: Sum af bogførte kommuneregninger, også kaldet E-faktura.

BUT/Antal: Sum/antal af bogførte BUT regninger.

OMS/Antal: Sum/antal af bogførte OMS regninger.

I alt/Antal: Sammentælling af de fem ovenstående punkter, samt antal regninger i alt.

Gebyr: Gebyrer, der er bogført i perioden.

Rente: Renter, der er bogført i perioden.

Indbetalt: Indbetalinger for perioden.

Afskrevet: Beløb der er afskrevet på regninger i perioden.

 

Bemærk, at listen er delt op i to vandrette elementer: 'Periode' og 'År til dato'.

'Periode' er omsætning mv. for den valgte periode, og 'År til dato' er omsætning mv. for hele regnskabsåret.

 

Foruden ovenstående oplysninger, viser den specificerede liste også følgende punkter:

CPR-nummer

Patientnavn

Regningsnummer

Regningsbeløb pr. enkelt regning

 

Endvidere er der mulighed for at få vist kun regninger, indbetalinger eller afskrivninger, samt tilvælge sideskift pr. behandler.

 

Opgørelse til KL


Udskriften viser en opgørelse vedrørende klinikkens ydelser på BUT- eller OMS overenskomstområdet til KL i den angivne periode.

 

Patient


Funktionen benyttes til brevfletning. Når funktionen vælges, vises alle patienter som standard.

Vha. de lodrette faner i venstre side kan der anvendes forskellige filtre til brevfletning:

 

Brevtekst: Formuler brevteksten, som flettes sammen med patienternes navn som brevhoved.

Afgrænsning: Behandler: Angiv hvis brevet kun skal sendes til patienter tilknyttet én bestemt behandler.

Klinik: Angiv hvis brevet kun skal sendes til patienter tilhørende én bestemt klinik.

Patient: Angiv hvis brevet kun skal sendes til et bestemt segment af patienter. Her kan patienter filtreres ud fra CPR-nummer, navn, adresse, postnummer m.m.

 

I de vandrette faner nederst er der mulighed for at se en kort liste, lang liste eller brevet på skærmen, hvorefter disse kan udskrives.

På en kort liste medtages patienternes CPR-nummer, navn og adresse.

På en lang liste medtages patienternes CPR-nummer, navn, adresse og telefonnummer.

 

Produceret


Udskriften viser hvor meget klinikken har produceret i den angivne periode med udgangspunkt i den valgte behandler.

Tallene beregnes efter hvilken dato ydelsen er skrevet på regningen, og ikke ud fra bogføringsdatoen, som ved udskriften "Omsætning".

 

Angiv om der skal medtages gemte regninger, fakturerede regninger eller alle regninger.

Hvis 'Alle' vælges, kan det i kolonnen 'Slut-dato' ses, om regningen er faktureret eller gemt. Hvis der ikke er angivet en slutdato, er regningen blot gemt.

 

I de vandrette faner nederst kan udskriften vises som en kort liste og som en detaljeret liste. På den deltaljerede liste vises ydelserne på regningen.

 

Det er muligt at tilvælge sideskift pr. behandler.

Ud for hver behandler vises en sammentælling af hvor meget behandleren har produceret. Nederst på sidste side vil der være en sammentælling af patient, sygesikrings- og kommuneandel for hele klinikken.

 

"Tabte patienter"


Udskriften viser en liste over patienter, der ikke har været på klinikken (dvs. der ikke er lavet regning på) efter den angivne dato.

Listen vises med udgangspunkt i den valgte behandler, og der kan sorteres på sikringsgruppe og hvorvidt deaktiverede patienter skal medtages.

 

Tandoptælling


Udskriften angiver hvilke patienter, der i Aftalebogen er indstillet til at skulle have registreret tandtal i den angivne periode. Herved er klinikken forberedt og husker at registrere tandtal, når patienten er i stolen.

Listen vises med udgangspunkt i den valgte behandler.

 

Tandplejer/ansvarshavende


Udskriften benyttes kun af tandplejerklinikker, hvor der ønskes indsigt i omsætningsfordelingen for den ansvarshavende tandlæge på tandlægeklinikken kontra tandplejeren.

 

Udskriften viser hvilke regninger, der er skrevet, samt en sammentælling af 'Patientandel', 'Kommuneandel' og 'Sygesikringsandel' i den angivne periode.

Sæt flueben ved 'Med detaljer', hvis udskriften skal vises med de specifikke ydelser, som er foretaget på de forskellige regninger.

 

Udeblivelser


Udskriften viser 'Afbud', 'Afbud (patient ringer selv)', 'Udeblevet' og 'Klinikkens afbud' i den angivne periode.

Disse statusser bliver tildelt udskriften via Aftalebogen. Når en aftales mødestatus angives til én af de fire ovenstående i Aftalebogen, registreres dette på udskriften.

 

Udestående regninger


Udskriften viser en oversigt over klinikkens udeståender, herunder forudbetalinger fra patienter og skyldige regninger pr. den angivne dato.

 

Som standard vises alle voksenpatienter i sygesikringsgrupperne 1, 2 og 3. Det er muligt at få vist BUT og OPT patienter samtidig, og at få udskriften vist fordelt pr. behandler.

Ligeledes kan udskriften sorteres på regningsnummer eller CPR-nummer.

 

Det anbefales at afstemme denne liste med konto for tilgodehavende én gang om måneden. Det er nemmere for klinikken og revisor at rette bogføringsfejl, hvis denne afstemmes én gang om måneden i stedet for én gang om året.

Såfremt tilgodehavende og forudbetalinger føres på samme konto, skal forudbetalinger fratrækkes saldoen på tilgodehavende (forudbetalte beløb er ikke medregnet i saldoen på listen over udestående regninger, men vises, i en total for sig selv, i toppen af listen).

 

Udestående regninger (Kommune)


Udskriften viser en liste over klinikkens regninger med en kommuneandel, som er udestående, for BUT og OPT patienter, pr. den angivne dato. Listen er opdelt på samme måde, som listen med "almindelige" udestående regninger (se ovenfor).

Listen er opdelt pr. kommune, men kan også vælges fordelt pr. behandler

 

Udtræk aftaler


Funktionen udtrækker alle klinikkens aftaler og eksporterer dem til et Excel dokument, som placeres på PC'en. Der vises et vindue, som angiver, hvor udtrækket placeres.

 

Udtræk til patientanalyser


Funktionen udtrækker data til patientanalyser i den angivne periode. Udtrækket kan sendes direkte til Zeptor pr. e-mail.

 

Ydelser/"danmark"-ydelser


Udskriften viser de ydelser, som er sammenkoblet med et "danmark"-nummer. Dvs. hvis ydelsen optræder på listen, har den et tilknyttet "danmark"-nummer. Overenskomstydelser sættes op af EG Healthcare ved installation af programmet. Det kræves dog af klinikken, at egenydelser sættes op og sammenkobles med et eventuelt "danmark"-nummer. Hvis ikke ydelser er koblet sammen, betyder det, at indrapporteringen til "danmark" er forkert, så patienten ikke får fuld refusion.

 

udskrift ydelser danmarkydelser

 

Ydelser/Priser


Udskriften viser en oversigt over hvilke ydelser, klinikken har oprettet i programmet.

Der kan tilvælges ydelser fra de forskellige sygesikringsgrupper (SFU-ydelser, BUT-ydelser, OPT-ydelser) og frie ydelser.

Dertil kan listen sorteres efter 'Ydelsesnummer', 'Forkortelse' eller 'Ydelsestekst'.

 

I de vandrette faner nederst kan udskriften vises som en kort liste og som en detaljeret liste. På den deltaljerede liste vises yderligere information om overenskomst-numrene.