Brugere

<< Klik for at se indhold >>

Brugere

Brugerprofiler


Brugerprofiler er forskellige roller, brugerne kan have. Brugerprofilen afgør, hvilke rettigheder brugeren har i programmet.

Brugerprofiler tilpasses i topmenuen under Kartoteker > Brugerprofiler.

 

Opret bruger / ret bruger / slet bruger


Oversigt over systemets brugere findes i topmenuen under Kartoteker > Brugere.

Her er det muligt at oprette en ny bruger, slette en bruger og rette i eksisterende brugere.

Bemærk, at der kræves registrering som superbruger, for at have adgang til disse funktioner.

 

Klik på <Opret> for at oprette en ny bruger. Der åbner et nyt vindue.

På fanen Rediger stamoplysninger:

Angiv initialer, navn og CPR-nr. på brugeren samt kodeord, der skal anvendes til login i EG Dental.

Sæt flueben hvis brugeren skal registreres som superbruger. Feltet 'Ej aktiv' anvendes til at deaktivere en bruger, som derved ikke længere kan logge ind i programmet.

Angiv sorteringsnøgle, som indikerer, hvor i rækkefølgen af brugere i brugerlisten, den nye bruger skal placeres.

Angiv profil. Såfremt brugertypen er Tandlæge, skal 'Ansvarlig tandlæge EDI portalen' ikke udfyldes.

Angiv hvilken klinik, brugeren skal tilknyttes (ved flere klinikker).

Angiv et behandlernummer, der ikke allerede er benyttet i systemet (ses på oversigten over systemets brugere).

Angiv evt. autorisations ID.

 

På fanen Rediger bookinginfo:

På fanen Booking i de lodrette faneblade til venstre:

oBenytter booking skal markeres, hvis brugeren skal benytte Patientportalen (tidligere aftalebogen.dk)

oBenytter klinikopsætning skal markeres, hvis patienten skal benytte klinikkens opsatte åbningstider, eller skal have opsat sine egne åbningstider (læs mere på forsiden af kapitlet Aftalebogen).

oBrug dialog ved 'drag and drop' skal markeres, hvis der skal vises et vindue til specificering af en aftale, når aftalen oprettes vha. "drag and drop". Se evt. kapitlet Aftalebogen.

oMax antal måneder ved 'Find tid tilkald' er hvor mange måneder, EG Dental skal søge frem i tiden, når en tilkaldetid skabes ved regningsudskrivning.

oBaggrundsfarve i kalenderen kan tilpasses.

På fanen Patientportalen i de lodrette faneblade til venstre:

oBehandler kan bookes på Patientportalen skal markeres, hvis patienter skal kunne booke tid hos behandleren via Patientportalen. Herefter bliver indstilling af åbningstider tilgængeligt.

oÅbningstider på Patientportalen angives med markering i ønskede ugedage og tidspunkter for lige- og ulige uger. Aftalebogens aktuelle åbningstider vises ved siden af, for reference.

oMin. dage til aftale er antal dage fra dags dato til tidligste aftale, der kan bookes.

oMaks. dage til aftale er antal dage fra dags dato, der højst kan bookes aftaler frem.

 

På fanen Rediger journalinfo:

Sæt flueben i 'Benytter journal' for at brugeren vises i behandlerlisten i Båndet med funktionsknapper.

Opsæt egne hurtigtaster til brugeren (tidskrævende) eller vælg i fold-ud-menuen hvilken anden behandlers hurtigtaster, der skal benyttes.

Angiv indstillinger for automatisk brugerskift (se nedenfor).

Opsæt egen pocheregistreringsrækkefølge, eller klik på <Standard> for at benytte klinikkens standardopsætning.

 

Klik på <Gem>, og brugeren kan nu logge ind i EG Dental.

 

Automatisk brugerskift


Det er muligt at slå automatisk skift af behandler fra. Dette gøres i topmenuen under Kartoteker > Brugere:

Marker den ønskede bruger og klik <Ret>

Vælg fanen Rediger journalinfo

I området 'Automatisk brugerskift' kan der vælges mellem to indstillinger:

o'Skift automatisk bruger' (standardindstilling): Journalen åbnes og aktiv behandler sættes til den behandler, som tiden er tilknyttet.

o'Behold bruger': Journalen åbnes og aktiv behandler sættes til den behandler, som er logget ind (og erstatter eventuelt den behandler, som var tilknyttet tiden).

 

Automatisk brugerskift