Klinikindstillinger

<< Klik for at se indhold >>

Klinikindstillinger

Klinikindstillinger redigeres i topmenuen under Kartoteker > Klinikker. Vælg den ønskede klinik og få adgang til indstillingerne.

 

Fane: Klinikoplysninger


De fleste klinikoplysninger angives som standardoplysninger ved klinikoprettelse.

Bemærk! Hvis oplysningerne skal rettes, hjælper EG Healthcare gerne med råd på vejen. Det anbefales kraftigt, at man IKKE retter oplysninger, da det kan have uforudsete konsekvenser.

 

Fane: Rykker/rate info


Oplysninger om hvornår regninger skal rykkes, størrelse på gebyr og antal rater.

 

Fane: Tilkald


Som udgangspunkt er der flueben ved 'Klinikken benytter standardopsætning'. Denne standardopsætning af tilkald kan ses og redigeres i topmenuen under Indstillinger > Opsætning > Tilkald. Læs mere i afsnittet Tilkaldeopsætning - generel.

Der kan dog oprettes tilpasset tilkaldeopsætning for forskellige klinikker: (Bemærk! Gør ikke dette uden vejledning fra EG Healthcare.)

Fjern fluebenet ved 'Klinikken benytter standardopsætning'.

Klik på knappen <Ret tilkaldeopsætning for klinik>, der popper frem, og rediger som ønsket.

Gem opsætningerne.

 

Fane: Aftalebog


Opsætning af klinikkens åbningstider, hvis ikke klinikken ønsker bruge standardopsætningen for klinikfællesskabet. Læs mere på forsiden af kapitlet Aftalebogen.

Bemærk! Standardopsætningen redigeres i topmenuen under Indstillinger > Opsætning > Aftalebog.

 

Fane: www.aftalebogen.dk


Opsætninger for www.aftalebogen.dk, herunder standard e-mail svar.

 

Fane: Diverse


Hvis klinikken henter giro/bankfiler ned til indlæsning, skal det sættes op her.

Ligeledes skal afregning med "danmark" sættes op her. Bemærk! Gør ikke dette uden vejledning fra EG Healthcare.

Også receptoplysninger og mødekort-type sættes op her.

 

Fane: E-mail & SMS


Sæt flueben i 'Tilsluttet' ved 'SMS opsætning' for at sende SMS'er samt remindere til patienter. Bemærk! Det kræver tilmelding hos EG Healthcare før funktionen kan benyttes.

 

Afsendelse af E-mails opsættes som følger:

Sæt flueben ved 'Egen E-mail konto haves'

Udfyld feltet 'E-mail adr.' med klinikkens e-mailadresse

Udfyld feltet 'SMTP udbyder' med internetudbyderens udgående postserver (spørg EG Healthcare ved tvivl). Fx gmail: smtp.gmail.com, Telenor: mail.telenor.dk

Udfyld feltet 'Port nr.' med porten som bruges hos internetudbyderen. Typisk vil dette være port 25 (spørg EG Healthcare ved tvivl)

Udfyld feltet 'Brugernavn' med brugernavnet, som bruges i klinikkens e-mailprogram

Udfyld feltet 'Kodeord' med kodeordet, som bruges i klinikkens e-mailprogram

 

Fane: Regningsproces


Oplysninger på denne fane udfyldes ved klinikoprettelse, og bør kun ændres i samråd med EG Healthcare.

 

Fane: Finanskonti


Hver gang der skrives regning, rykkes, laves indbetalinger m.v., bliver det bogført i TDfinans (regnskabssystemet).

For at posteringer bliver bogført korrekt, sammenkædes kontonumre med de tilsvarende konti fra finans her. Bemærk! Gør ikke dette uden vejledning fra EG Healthcare.

 

Fane: Dankort


Hvis klinikken benytter chipdankort via EG Healthcare, skal informationer udfyldes herunder. Kontakt EG Healthcare ved tvivl.

 

Fane: Journal


Opsætning af elementer vedrørende journalen, herunder ImpDAT, fraser, EDI Portalen, henvisninger, hurtigtaster, WebReq, Relationwise og Dental Media.

 

Fane: Vedligehold


Oversigt over inaktive patienter og mulighed for slettemarkering af patienter.