<< Klik for at se indhold >> Ny aftale |
Book ny aftale
•Marker et tidsrum i Aftalebogen og højreklik på det.
•Klik på Ny aftale
•Søg efter patienten ud fra CPR-nummer, navn eller anden information.
Varighed knytter sig til den valgte behandling, men kan ændres.
Fold-ud-menuen viser de hyppigst anvendte behandlinger. Sæt flueben i 'Alle', hvis der skal kunne vælges mellem alle behandlinger.
Sæt flueben i 'Tilkaldes' hvis tiden skal tilkaldes.
Sæt flueben i 'Reminder' hvis patienten skal mindes om aftalen (pr. sms/e-mail).
Sæt flueben i 'Mødekort', hvis patienten ønsker mødekort skrevet ud på tiden.
I oversigten over patientens tider kan det ligeledes markeres, om tiden skal T = tilkaldes, S = sms-reminder tilsendes, E = e-mail-reminder tilsendes.
Når en tid er oprettet, kan denne flyttes til den indeværende uge ved at trække i den. Ændringen skal bekræftes.
Patient har anmodet om en aftale på www.aftalebogen.dk
Når en patient har anmodet om en aftale på www.aftalebogen.dk, vises et rødt flag i Aftalebogen.
Når der ikke er ubehandlede anmodninger fra www.aftalebogen.dk, er flaget grønt.
Klik på flaget for at få vist et vindue med de(n) aftaleanmodninger, der er kommet. Anmodningerne vises i den rækkefølge, de er kommet.
Når en patient har anmodet om en tid, er tiden reserveret i Aftalebogen, indtil anmodningen er behandlet.
Den ønskede tid vises sammen med patientens navn og CPR-nummer. Tiden kan flyttes ved at trække i den eller vha. piletasterne (op og ned for at flytte tidspunktet på dagen, og til højre og venstre for at flytte frem og tilbage på datoer).
Det ses også hvilken årsag patienten har angivet i forbindelse med bestilling af tiden.
Vælg, om tiden skal oprettes eller afslås.
Hvis der klikkes <Opret> til en anmodet tid, vises et vindue med en bekræftende mail til patienten.
Hvis der klikkes <Afslå> til en anmodet tid, vises et vindue med en afslående mail til patienten.
Er der forskel på patientens data i stamkortet, og det, der er opgivet i forbindelse med anmodningen, kan knappen "->" anvendes til at overføre data til stamkortet.
Bemærk, at der er mulighed for at redigere i de e-mail-tekster, der sendes til patienterne ved godkendelse og afslag på anmodningerne.
Dette gøres i topmenuen under Kartoteker > Klinikker og vælg den ønskede klinik. Vælg herefter fanen www.Aftalebogen.dk og rediger teksten under 'E-mail svar'.
Klik på <Send e-mail...> for at sende den bekræftende/afslående mailen til patienten.
Patienten har også mulighed for at afbestille sin tid igen via www.aftalebogen.dk.