Regninger til region/kommune

<< Klik for at se indhold >>

Regninger til region/kommune

Send regninger elektronisk til region/kommune - opret EAN-nummer


Modulet til regions- og kommuneregninger åbnes i topmenuen under Kartoteker > Region/Kommune.

 

For at sende regninger elektronisk til regioner/kommuner, skal et EAN lokationsnummer oprettes for en underafdeling. Der kan oprettes flere underafdelinger pr. region og/eller kommune.

 

Oprettelse af EAN-nummer på en region-underafdeling:

Åbn modulet til regions- og kommuneregninger som beskrevet ovenfor.

Marker den ønskede region og klik på <Afdelinger>. Her åbnes en oversigt over oprettede underafdelinger.

Klik på <Opret> og udfyld de relevante felter (som minimum 'Afdeling', 'Adresse', 'Postnr' og 'EAN lokationsnr').

Vælg den ønskede udskrivningsopsætning:

o'Kommuneprinter' opsættes i topmenuen under Filer > Udskriftsstyring.

o'Alm. printer' angiver, at det udskrives på regning.

Vælg hvordan regningen sendes (vigtigt!):

o'E-fakt' angiver, at regningen sendes som en elektronisk faktura. Læs mere nedenfor.

o'Læs-ind-bureau' angiver, at regningen ikke sendes elektronisk, dog føres EAN-nummer på regningen. Klinikken skal selv sørge for, at regningen bliver sendt til et indlæsningsbureau.

Klik på <Gem>.

 

Oprettelse af EAN-nummer på en kommune-underafdeling:

Åbn modulet til regions- og kommuneregninger som beskrevet ovenfor.

Marker den ønskede region.

Sæt en markering i 'Kommuner i [valgt region]'.

Marker den ønskede kommune og klik på <Afdelinger>. Her åbnes en oversigt over oprettede underafdelinger.

Følg herefter fremgangsmåden fra punkt 3 ovenfor (fra 'Klik på <Opret>...').

 

Elektronisk faktura (e-Faktura)


e-Faktura anvendes som en fuld-elektronisk løsning til at sende regninger til region/kommune.

Når regninger skrives, videresendes de via transmissionen ved Dagslut til EG Healthcare, som sørger for videresendelse til regionen/kommunen.

 

Opsæt den fuld-elektroniske løsning med e-Faktura i tre trin:

Tilmelding til fuld-elektronisk løsning hos EG Healthcare

oKontakt EG Healthcare for dette.

Opsætning af region/kommuner

oFølg de enkelte steps til oprettelse af EAN-nummer på en region (beskrevet ovenfor), og vælg 'E-fakt' under 'Send regning via'.

Opsætning af patient

oNaviger til Stamkortet og angiv i fold-ud-menuen ved 'E-Faktura', om regninger skal sendes til region eller kommune. Herved bliver regninger sendt til hhv. den region/kommune, som er valgt i Stamkortets funktionsmenu under Patient > Navn & Adresse. Et blankt felt i fold-ud-menuen angiver, at patienten ikke benytter e-Faktura.