<< Klik for at se indhold >> Regninger til region/kommune |
Send regninger elektronisk til region/kommune - opret EAN-nummer
Modulet til regions- og kommuneregninger åbnes i topmenuen under Kartoteker > Region/Kommune.
For at sende regninger elektronisk til regioner/kommuner, skal et EAN lokationsnummer oprettes for en underafdeling. Der kan oprettes flere underafdelinger pr. region og/eller kommune.
Oprettelse af EAN-nummer på en region-underafdeling:
•Åbn modulet til regions- og kommuneregninger som beskrevet ovenfor.
•Marker den ønskede region og klik på <Afdelinger>. Her åbnes en oversigt over oprettede underafdelinger.
•Klik på <Opret> og udfyld de relevante felter (som minimum 'Afdeling', 'Adresse', 'Postnr' og 'EAN lokationsnr').
•Vælg den ønskede udskrivningsopsætning:
o'Kommuneprinter' opsættes i topmenuen under Filer > Udskriftsstyring.
o'Alm. printer' angiver, at det udskrives på regning.
•Vælg hvordan regningen sendes (vigtigt!):
o'E-fakt' angiver, at regningen sendes som en elektronisk faktura. Læs mere nedenfor.
o'Læs-ind-bureau' angiver, at regningen ikke sendes elektronisk, dog føres EAN-nummer på regningen. Klinikken skal selv sørge for, at regningen bliver sendt til et indlæsningsbureau.
•Klik på <Gem>.
Oprettelse af EAN-nummer på en kommune-underafdeling:
•Åbn modulet til regions- og kommuneregninger som beskrevet ovenfor.
•Marker den ønskede region.
•Sæt en markering i 'Kommuner i [valgt region]'.
•Marker den ønskede kommune og klik på <Afdelinger>. Her åbnes en oversigt over oprettede underafdelinger.
•Følg herefter fremgangsmåden fra punkt 3 ovenfor (fra 'Klik på <Opret>...').
Elektronisk faktura (e-Faktura)
e-Faktura anvendes som en fuld-elektronisk løsning til at sende regninger til region/kommune.
Når regninger skrives, videresendes de via transmissionen ved Dagslut til EG Healthcare, som sørger for videresendelse til regionen/kommunen.
Opsæt den fuld-elektroniske løsning med e-Faktura i tre trin:
•Tilmelding til fuld-elektronisk løsning hos EG Healthcare
oKontakt EG Healthcare for dette.
•Opsætning af region/kommuner
oFølg de enkelte steps til oprettelse af EAN-nummer på en region (beskrevet ovenfor), og vælg 'E-fakt' under 'Send regning via'.
•Opsætning af patient
oNaviger til Stamkortet og angiv i fold-ud-menuen ved 'E-Faktura', om regninger skal sendes til region eller kommune. Herved bliver regninger sendt til hhv. den region/kommune, som er valgt i Stamkortets funktionsmenu under Patient > Navn & Adresse. Et blankt felt i fold-ud-menuen angiver, at patienten ikke benytter e-Faktura.